Torsdag

Idag vaknade jag på rätt sida. Jag hade bestämt mig för att göra mig lite fin, för Annies skull (eller inte, men vi kan låta henne tro det). Jag började med att möblera om lite smått i mitt rum för att kunna öppna byrålådorna så mycket som möjligt. Sen slet jag bokstavligen ut allt jag hade i mina lådor, provade och kastade kläder omrking mig som en galen papegojas fjäderplockade burkamrat. Till slut blev jag så arg för att jag inte har några tillräckligt vardagliga kläder, allt är antingen för fult och tråkigt eller för fint och glammigt. Så det hela slutade med att jag satte av mot skolan i mjukisbyxor och gympaskor. Jag vill ha en ny garderob.

Kom för sent till skolan och till min förvåning så var klassrummet som vi skulle vara i låst. Så jag gick till Jeans arbetsrum.
Jag: "Har vi inte lektion?"
Jean: "Kom du nu?"
Jag: "Ja, men har vi inte lektion?"
Jean: "Kom det någon mer än du?"
Jag: "Nej, men ska vi inte ha lektion, eller?"
Jean: "Det är bara du som har kommit."

Hahahahahahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0