"Jag vill flytta hemifrån Emma"

Sitter återigen här på jobbet med 40 minuter kvar på lunchen så jag läser alla tidningar jag kan komma över för att ha någonting att fördriva tiden med. I dagens Dagens Nyheter (kul!) kan man läsa om att man med hjälp av PET- och MRI-scanning (hoppas att vi kommer få dessa apparater till jobbet snart) av hjärnan kan se huruvida en person är homosexuell eller heterosexuell. Tydligen tenderar homosexuella kvinnor att likna heterosexuella män medan homosexuella män liknar  heterosexuella kvinnor. Det man tittar på hade bland annat att göra med symmetrin mellan de två hjärnhalvorna och kopplingar till amygdala. Det är så intressant att man bara vill bli hjärnkirurg med detsamma! Dessa rön säger alltså emot de som hävdar att homosexualitet är någonting man väljer, tji fick ni!

Ytterligare någonting roligt, den indiska prinsen Manvendra Singh Gohil som kom ut som homosexuell 2002 ska inviga Europride. Jag vill, jag vill ,jag vill gå dit och titta! Emma (eller någon annan också för den delen), vill du? Med mig?


Kommentarer
Postat av: emma

2008-06-18 @ 23:19:31
Postat av: emma

oj! men klart som korvspad att vi ska dit! vi måste ju inte bara respektera vår plikt för prinsessan indien utan också mot JOLLEEEE! :D

2008-06-18 @ 23:20:54
Postat av: Elin

Prinsen, inte prinsessan :) Jole? Inte Joel då? ;)

2008-06-19 @ 08:48:14
URL: http://holjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0