Farväl Farstalinjen

Vi ses i Augusti! För nu är det ju nämligen så att SL håller på med den dyraste renoveringen i deras historia, renoveringen av Farstalinjen. Bara jag tänker på ersättningsbussarna som går mellan Farsta strand och Gullmarsplan framkallas extrema PMS-symptom. Jag blir galen. Bokstavligt talat. På morgonen får man gå lite tidigare till bussarna för att över huvud taget få plats på en av dem. Sedan får man stå som en packad sill i en makrillburk tillsammans med gubbar med vårtor på händerna och vitt slem på öronen. Som om inte det vore nog. På hemvägen kommer man knappt upp för trappan som leder till bussterminalen. Det kryllar av strassade Stockholmare! Dock upptäckte jag någonting ganska trevligt på väg hem idag. När jag klev på bussen i Gullmarsplan reagerade jag en aning på bussens uteseende. Den var sötare än vanliga bussar. Det var till och med så att denna buss inte "stannar", den "stopper". Lättroad som jag är, blev jag genast på bättre humör. Tack Norge! För era fantastiskt hurtiga bussar ni lånat till oss arma svenskar.


Kommentarer
Postat av: emma

VAD HÄRLIGT :D

2008-03-27 @ 20:01:40
Postat av: Melker

Haha, kul :)
Jo, har sett dom där andra bussarna.. såg dom idag:)
Jag tycker dom var en skvätt fula?
hihi.. lycka till med bussåkandet
Jag är uppväxt med buss

2008-03-27 @ 20:33:43
URL: http://melkrus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0