Oj vad det snurrar i huvudet...

Har precis kollat på TV4:s Kalla Fakta som idag visade del 2 om Merinofåren från Australien som flås levande. Det var riktigt jobbigt att titta på. Blev imponerad av kvinnan som uppmärksamat detta (kommer förstås inte ihåg vad hon heter), hon har kämpat för djurs och barns rättigheter i 22 år. Hon talade också om att fler människor borde begära att FN ska göra en djurskyddskonvention, på samma sätt som barnkonventionen finns. Det tyckte jag var en oerhört bra idé så jag sökte på Google för att se om det stod någonstans på internet om detta. Det gjorde det inte. Så nu vill jag att ni, mina sex läsare, också kämpar för detta! Tillsammans kan vi klara det!

image374

Bilden kommer från en artikel på Aftonbladets hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0